Help Marketing Bogen har samlet alt om digital markedsføring i én flot bog

Digital markedsføring kan være en svær størrelse, men er en vigtig kampplads på dagens marked. Har man ikke styr på sin annoncering og online PR-strategi, kan det betyde tabte kunder og fortjeneste. Så meget foregår nemlig på nettet i dag, at det er det nemmeste sted at få kontakt til potentielle kunder. Og der er nogle helt særlige muligheder for at skabe særlige kunderelationer og have god community management, når man har styr på sin digitale markedsføring.

For at få styr på alt dette, er det nødvendigt med en god guide til alle de mange begreber og fokusområder. En sådan guide kan være en bog om markedsføring, som kan give gode råd og vejledninger i, hvordan relationer og forretning online holdes kørende. Hvad enten det er på egen hjemmeside, eller på den helt store arena som er de sociale medier.

Behov i online markedsføring

Der er mange ting, som er nødvendige at have med, når man skal optimere sin tilstedeværelse på nettet. Handler det om ens egen hjemmeside, skal den helst være tydelig gennem søgemaskinerne. Det er her, at kunderne ofte kommer, og det er ligesom hjemmesidens port ud til verden. Her er begreber som Adwords og SEO relevante.

Især SEO har mange nok hørt nævnt i forskellige sammenhænge. Søgemaskineoptimering, som det kan oversættes til, er et kæmpe fokusområde, som der investeres meget tid og mange penge i. For det kan være det, som ens succes på nettet afhænger af. En marketingsbog, der omhandler hvordan man får styr på de online aspekter, er derfor naturligt også en bog om SEO.

Det er dog ikke kun SEO, der kan være en stor mundfuld, når man kaster sig ud i at få styr på den digitale markedsplatform. Der er et hav af andre begreber, som også er vigtige at have med. Både nogen, som hører under SEO, og også rigtig mange, der er et helt kapitel for sig. Disse kan man også lære mere om i en markedsføringsbog.

Hvad med marketing på sociale medier?

En ting er at få sin egen hjemmeside til at køre perfekt, så den følger Googles algoritmer og hvad der ellers måtte være nødvendigt. Men det handler mest om systemer. Kontakten til ens kunder er en særlig størrelse, fordi den er meget situationsbestemt. Alt efter hvad man sælger eller tilbyder, har man forskellige målgrupper, som kommunikationen skal tilpasses til.

Ens tilstedeværelse på sociale medier kan være vanskelig. Udtrykket skal gerne tale til alle ens potentielle kunder, og hvis man har en bred målgruppe, kan det være svært at ramme alle. Det er selvfølgelig muligt at tilrette sin annoncering og lignende til bestemte målgrupper. Det kræver dog en rigtig god forståelse for hvem ens kunder og potentielle kunder er, og hvad der fungerer for dem. Online marketing på sociale medier kræver derfor et helt særligt, menneskeligt fokus, som SEO-optimering ikke kræver. Det er to brikker i det store puslespil af online marketing, som er forskelligartede, men alligevel skal passe sammen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *