Sådan skaber en leder resultater

Posted on Posted in Økonomi, Udvikling og ledelse

Som leder det vigtigt, at du hele tiden skaber resultater, hvis virksomheden skal fortsætte med at have høj vækst. Så er det lige meget, om I arbejder inden for IT branchen eller med PCB sanering.

Som leder er det dit job hele tiden at motivere de ansatte til at skabe de optimale resultater, uden at du mister dem i processen. Hvis du gør det, kan du være sikker på, at du også får gode resultater i virksomheden.

Det hele handler i sidste ende om motivation.

Opsæt klare mål

Der er ikke noget galt med, at de ansatte har høj frihed, men de bliver nødt til at vide, hvad de skal gøre i en konkret situation, for ellers går det galt. Derfor skal du opsætte klare mål til dem, og der skal være klare retningslinjer for, hvad du forventer af hver eneste ansat.

Når det kommer til et område som PCB sanering, kan de være decideret farligt, hvis der ikke er styr på arbejdsprocesser og krav til de ansatte, da de arbejder med ting, som er dårlige for dem, hvis sikkerheden ikke er i top.

Som leder er det dit ansvar, at der er styr på den slags ting, og derfor skal du opstille mål og krav. Så er det lige meget, om vi taler om IT eller PCB sanering.  Hvis du ikke er helt klar over, hvad PCB sanering er, kan du læse om det her.

 

Pisk eller gulerod?

Vi kender alle sammen til problemstillingen, om vi skal give de ansatte pisk eller gulerod. De fleste ledere vil helst give de ansatte noget godt, men alligevel ender de alligevel med at skabe dårlige arbejdsvilkår. Der er ikke altid sammenhæng med, hvad en leder siger, og hvad en leder rent faktisk gør.

Det er et kæmpe problem for de ansatte, hvis de ikke ved, hvad de kan forvente af deres leder. I stedet bør en leder lave en liste til sig selv med, hvordan forskellige sager blev håndteret. Her er det en god idé at lade andre se på listen for at finde ud af, hvordan der blev reageret.

Pisk har fået en negativ betydning, da ingen ledere kan lide at være sure, men hvis det bliver gjort rigtigt, er det heller ikke det, som det handler om. Du skal belønne god adfærd, men nogen gange er det også i orden at blive sur, hvis folk ikke opfører sig ordentligt. Det vil de ansatte også have kæmpe respekt for.

Hvis vi tager eksemplet med PCB sanering, så skal de ansatte have skæld ud, hvis de ikke overholder sikkerheden, for det nytter ikke noget, da det er for deres egen skyld. Det er et glimrende eksempel på et sted, hvor pisk kan være i orden.

Men generelt skal du motivere dine ansatte til skabe gode resultater.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *